redirect

duminică, 14 iunie 2015

Post scriptum la o experiență unică

Când m-am înscris în Săptămâna Bloggerului Biciclist, eram convinsă că va veni și acest moment, al bilanțului, și știam că el va fi la capătul unei experiențe care nu avea cum să fie altfel decât minunată, ca orice lucru în care te implici cu tot sufletul și în care crezi până la capăt. Provocarea celor de la blogalinitiative.ro a fost, în mod cert, punctul de plecare al acestei experiențe unice. Apoi au venit, unul câte unul, celelate motive... dorința de a ne regăsi pe noi înșine în ceea ce de ceva vreme încoace încercăm să fim mai mult decât oricând, dorința de a petrece timp împreună, nevoia de relaxare și de limpezire a minții, respectul pentru natură prin implicarea într-o campanie de nivel european cum este Bike2Work, curiozitatea de a descoperi i’Velo și o întreagă listă de alte și alte motive care ne-au făcut să fim în fiecare zi mai plini de entuziasm.


Provocarea era să folosim în echipă, timp de o săptămână, aplicația i’Velo și să transformăm apoi în cuvinte experiența trăită, susținând în același timp campania Bike2Work. Pentru mine însă provocarea a căpătat și o altă dimensiune, mai personală, care mă face ca acum, la final, să am o lacrimă de bucurie în colțul ochiului. La finalul unei săptămâni minunate în care am biciclit cu drag peste tot pe unde ne-au purtat inspirația și programul, ne mândrim în primul rând cu multe ore petrecute împreună într-un mod pe care ni le-am dorit de multă vreme și pe care adesea îl neglijam înainte, din tot felul de motive care acum mi se par stupide. Cât despre biciclitul în sine și aplicația i’Velo, fiecare și-a făcut propria părere…

i'Velo
E drept că Tudor și Thor nu au făcut cunoștință încă îndeaproape cu aplicația i’Velo, dar au fost, cu siguranță cei mai înverșunați susținători ai echipei Family Biking DATE. Tudor a fost, de altfel atât de hotărât, încât ne-a convins care va fi următoare investiție a familiei: ”o bicichetă maaaieeee”, cu echipament complet, pentru cel mai tânăr membru al echipei. Pentru noi, ceilalți, aventura a prins viață și în cuvinte…

Prieteni nedespărțiți...
Elisa: Săptămâna aceasta, în care am susținut campania Bike2Work a fost o experiență foarte frumoasă. Mi-a plăcut mult că am petrecut timp cu familia într-un mod sănătos și liniștitor. Nu numai concursul în sine la care participăm mi-a plăcut, ci și aplicația i’Velo, cu ajutorul căreia am putut să urmăresc câți kilometri am parcurs pe drumuri periculoase sau line. Mi-ar plăcea ca aplicația să fie adaptată și pentru Windows Phone, ca să mă pot ”juca” mai des și eu cu ea, fără să fie nevoie să împrumut telefonul vechi al mamei, care are Android. (Completare, făcută de mami: impresiile Elisei le puteți citi și pe blogul ei frumos, pe care sperăm să îl vedem în curând înscris în campaniile blogalinitiative.ro)



Dragoș: Cum a fost săptămâna pe bicicletă? Frumoasă e puțin spus… Fascinantă e mai cuprinzător. Am fost un pic neîncrezător la început. După orele obositoare de la serviciu… pe bicicletă? După serviciu nu-mi doresc decât odihnă… însă după prima tură cu bicicletele am constatat că oboseala dispare. Mersul pe bicicletă e relaxant și e minunat că facem asta în familie. Mă simt extraordinar că pedalăm împreună. În plus, am avut la dispoziție și aplicația i’Velo, cu ajutorul căreia am contorizat efortul depus. Este un soft simplu și util, pe care îl recomand tuturor bicicliștilor, care îți spune cu precizie cam tot ce faci sau poți să faci pe bicicletă. Cât despre Bike2Work... mi-a amintit că am avut o perioadă în care am făcut asta, am mers cu bicicleta la muncă, zi de zi și poate că n-ar fi rău să repet în perioada următoare experiența, chiar dacă acum distanța până la serviciu e considerabil mai mare. Ca să cuprind într-un singur cuvânt săptămâna petrecută pe bicicletă voi spune doar atît: FASCINAȚIE.

Anamaria: În Săptămâna Bloggerului Biciclist am avut ocazia să experimentez un fel de ipostază 3 în 1. Am fost, adică, pe rând, în funcție de împrejurări, pieton, șofer sau biciclist. Și pot să spun că asta mi-a schimbat iremediabil perspectiva asupra peisajului urban de la noi. Cu ani în urmă, pe vremea când eram doar pieton, mă enervau la culme șoferii, pentru că mulți dintre ei mi se păreau indisciplinați și aroganți în trafic. Apoi, când am devenit și șofer, am constatat că nici pietonii nu sunt tocmai îngerași și că sunt la fel de lipsiți de educație în trafic. Ei bine, săptămâna aceasta, îmi place să cred că am devenit biciclist și din postura aceasta, am realizat că, de fapt, și pietonii și șoferii sunt la fel de indisciplinați și de aroganți (evident, nu toți, dar destui…) atunci când vine vorba de respectul pentru mersul pe bicicletă. Cât despre bicicliști, într-un trafic nebun cum este cel autohton, cu o infrastructură care lasă încă de dorit… ei nu prea au cum să își permită să fie indisciplinați, pentru că le-ar putea fi fatal. Aplicația i’Velo îmi place din două motive: pentru că mă ajută să intru într-un fel de competiție cu mine însămi, prin statisticile pe care le oferă cu privire la trasee, kilometri parcurși etc. și pentru că păstrează în lista traseelor salvate amintirea virtuală, cartografiată, a unor clipe de neuitate petrecute pe bicicletă.

Mulțumim, Bike2Work!
 Am mers pe bicicletă și am scris pe blog în ultimele zile mai mult decât am făcut-o vreodată până acum. Pentru mine, asta e fantastic! Și pentru asta trebuie să le mulțumesc din tot sufletul, dincolo de orice campanie și de orice competiție, celor de la blogalinitiative.ro și celor de la Bike2Work (care ne-au și impulsionat, de altfel, prin premiul dat lui Dragoș și prin cuvintele de laudă pe care ni le-au oferit). Nu știu precis de unde îmi vine entuziasmul în toată experiența asta... dar îmi doresc să cred că nu mă va părăsi și că acesta este, de fapt, doar începutul unei povești frumoase, începute într-un moment de inspirație sublimă. O poveste numită Family Biking DATE, care, cu siguranță... va urma!

Portret de Family Biking DATE
Puteți citi despre întreaga noastră experiență biciclistică din Săptămâna Bloggerului Biciclsit în Jurnalul de Blogger Biciclist, din care am încercat să nu omitem nimic...





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu